سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

رئیس‌جمهور گفت: تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و فوتی‌ها بر اثر کرونا کاهش پیدا کرده است.

روحانی هیات دولت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح امروز پنجم فروردین ماه با حضور رئیس‌جمهور و اعضای دائمی این ستاد در ساختمان حافظیه برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در این جلسه گفت: ورودی به بیمارستان‌ها در استان‌ها کاهش پیدا کرده است و از آن طرف تعداد فوتی‌ها روند کاهش دارد که هر دو خبر مهمی برای ما بود.

وی افزود: اقدامات صورت کرفته تاکنون اقدامات مهمی بوده و باز تشکر می‌کنیم از نظام سلامت کشور که با همه زحمات و ایثار  این کار مهم و اساسی را انجام می‌دهند.

بخشی از اظهارات رئیس جمهور در این جلسه به شرح زیر است:

* باید به گونه‌ای حرکت کنیم که زمان لازم را برای درمان در اختیار نظام سلامت قرار دهیم. باید تخت‌های مراقبت‌های ویژه و کادرهای درمانی توان رسیدگی به بیماران را داشته باشند.

* باید کاری کنیم که این ویروس شیوع پیدا نکند؛ در این جلسه مطرح شد اگر یک فرد آلوده در شرایط عادی تماس داشته باشد چند نفر را آلوده می‌کند و اگر قرنطینه باشد چند نفر. خیلی مهم است که اگر فردی مبتلا به این ویروس شد، حتما در جایی قرنطینه شود. این قرنطینه یا بیمارستان است، یا خانه اش؛ در هر صورت نباید تحرکی در جامعه داشته باشد.

* مشاغلی که قبلا تعطیل اعلام شده بود، این تعطیلی تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، مراکز آموزشی، مراکز فروشگاهی غیر از مواد غذایی تعطیل خواهند بود. اجتماعاتی هم که قبلا توصیه شده بود نباشد چه برای غم و عزا و چه شادی، مردم کماکان به این توصیه ها عمل کند و اجتماعی نباشد.

* {با اشاره به خروج تعداد قابل توجهی از خودروها از تهران و کرج}: در جلسه مطرح شد که شماره خودرو و شماره موبایل صاحبان این خودروها مشخص است، خوب است که در طرح بسیج ملی از این ماشین ها و صاحبان آن این سوالات انجام شود چون در بازگشت که یک تراکمی ایجاد می شود، با مدل تب سنجی پایش امکان پذیر نیست اما از طریق غربالگری و تماس با آنها می توانیم این کار را انجام دهیم.

کد خبر 495066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fhk; IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    بابا یکی بفکر کارمندای بانک هم باشه